Als jaarlijkse seizoensafsluiter werd op 8 juli wederom het Op de Korrel Open Darts toernooi georganiseerd. Elk lid dat een pijltje wilde gooien kon zich hiervoor inschrijven en dat hadden dan ook 18 leden gedaan, wel of geen darters in ons verenigingsdartteam. Het gaat om de gezellig afsluiting van het verenigingsseizoen, vlak voor de zomerstop tot 19 augustus.

Om 20.00u werd er aangevangen met de voorronden, na de loting voor de indeling van 4 poules. Er werd teruggegooid in enkele rondes vanaf 301, om een beetje vlot door deze rondes te kunnen komen. Want het moeilijkste blijft toch wel de dubbel uit aan het eind van elk potje! De geoefende darter heeft daar normaal wat minder moeite mee, maar deze avond is voor hen ook net wat anders dan in de competitie.
Uit de voorronden plaatsen zich de twee besten uit elke poule voor de volgende ronde, maar eerst werd de poedelprijs bepaald. Er vochten nog drie deelnemers om deze wisseltrofee, namelijk Alex Eikhout, Arnold Disveld en Cathy Stinissen. Al snel bleek dat Cathy hier de terechte winnaar voor was en zij mag de trofee een jaartje mee naar huis nemen.
Er werd verder gegaan met de 8 deelnemers in de volgende ronde, waar terug gegooid werd van 501 in een "Best of 3" spel. Hieruit kwamen wederom de 4 besten en de mannen van het dartteam, namelijk Guus Kempff, Geert Tap, Bart Wolters en Eddy Derksen, komen hierin toch boven drijven en dat is natuurlijk ook niet zo vreemd. Maar maakt het wel spannend!
In de volgende ronde werd er gespeeld in "Best of 5", wat de wedstrijden al wat spannender maakt. Hierin wist Bart en Guus zich als beste te plaatsen en door te stromen naar de finale. "Best of 7" stond hier op het programma, waarin Bart te sterk was voor Guus en de winnaars trofee in ontvangst mocht nemen.
Een leuke afsluiter van het seizoen en begin van de zomerstop, net als ieder jaar. Een sportieve en zeker gezellige afsluiting, voor alle leden. Want de schutters die nog wat laatste schoten wilde doen gingen de baan op en konden aan het eind van de avond ook instromen in de gezelligheid van het spannende toernooi.

Winnaar Open Darts 2016: Bart Wolters.

Meer foto's na de link en natuurlijk in ons sv. Op de Korrel Fotoboek, onder de knop aan de linker zijde op de website of rechtstreeks.

Pijlen van organisator Open Darts: Bart Wolters

Einde finale: Bart wint van Guus

Winnaar poedelprijs wisseltrofee: Cathy Stininissen

Gezellige en sportieve afsluiting seizoen 2015-2016.

Nog meer foto's vind je in ons sv. Op de Korrel Fotoboek, onder de knop aan de linker zijde op de website of rechtstreeks!