Tijdens de onlangs gehouden finales om het clubkampioenschap van s.v. Op de Korrel is in de diverse klassen fel gestreden om de begeerde titels. Om zich voor deze finales te plaatsen is het wedstrijdseizoen ingedeeld in drie periodes. Elke periode levert een kampioen op en samen met de overallkampioen wordt er vervolgens gestreden om het clubkampioenschap. Een opzet, die een aantal jaren geleden in het leven is geroepen en die bijna steeds spannende wedstrijden oplevert zeker door het gevolgde “ligasysteem” waarbij twee schutters tegen elkaar strijden.
Het was niet alleen een spannende strijd, maar er werd op zeer hoog niveau geschoten, zeker bij de beide luchtgeweer onderdelen Staand en Opgelegd.

Luchtgeweer Staand

In de Hoofdklasse bij het Luchtgeweer Staand prolongeerde Stine Andersen haar titel van verleden jaar door ook nu weer Jasper Klomp te verslaan met 398 tegen 394 punten. Goede derde werd Richèl Rensen, die daarmede het podium completeerde.

In de A-klasse wist het 16-jarige talent, Mandy Mulder haar drie jaar oudere tegenstander Joeri van Woudenberg  te verslaan met 397 tegen 389 punten. In de halve finales hadden beide schutters respectievelijk Marco van Woudenberg en Mathijs Cornelissen verslagen. Marco werd uiteindelijk derde door Mathijs te verslaan met 384 tegen 378 punten.
In de B- en de C-klasse gingen de titels naar het echtpaar Kuster. John versloeg in de B-klasse Ap van Ingen in de finale met 365 tegen 344 punten, terwijl Yvonne in de C-klasse een walk-over had.

Luchtgeweer Opgelegd
In de hoofdklasse van de opgelegde schutters was het Henk Graven, die toch wel enigszins verrassend Sjaak Polman versloeg met 396 tegen 395 punten. Good-old Wim Schurink troefde in de strijd om de derde plaats Jan Wiltink af met 387 tegen 383 punten. Kampioen in de A-klasse werd, evenals verleden jaar Joop Kessels. Ook nu weer was Jan Polman zijn tegenstander, doch die moest het nu met 380 tegen 378 punten tegen hem afleggen. Het podium werd compleet gemaakt door Ben Kersten.

Pistool
Bij het onderdeel Luchtpistool prolongeerde Frank Streng in de Hoofdklasse zijn titel door met 368 tegen 362 punten te winnen van Koos Janssen. Goede derde werd Theo Lamers.
In de A-klasse ging Ilke van den Akker met de titel strijken. Zij bleek met 334 tegen 327 punten te sterk voor Bart Wolters.
In de klasse Klein Kaliber Pistool behaalde Frank Streng zijn tweede titel door met duidelijk verschil, 375 tegen 294 punten, te winnen van Bart Wolters.

Kruisboog
In de finale bij het onderdeel kruisboog prolongeerde Bart Wolters zijn titel van verleden jaar door Wim Schurink te verslaan met 194 tegen 186 punten. Jan Wiltink eindigde als goede derde.