Voorlopig blijven de deuren van de schietsportvereniging nog dicht helaas. Als deze wel geopend mogen worden, is een bezoekje bij elkaar voor wedstrijden nog steeds niet toegestaan. Maar de onderlinge strijd wordt langzaamaan steeds meer gemist, dus tijd voor wat competitie.
In District 4 (Zuid Nederland) wordt al jaren een zogenaamde Post League georganiseerd, tegenwoordig natuurlijk via email ;-) Bij velen ook wel bekend als de competitie van “Peter en Elly”, sinds 2020 overgenomen door Wim van Grimbergen (ter info: https://www.knsa-d4.nl/nieuws/dtc-lg-nieuws/817-inschrijfformulier-post-league-2021.html).
Intussen heeft District 1 (Noord Nederland) het zelfde systeem geïntroduceerd onder leiding van Wim Moors, om ook daar de strijd met elkaar aan te kunnen gaan zonder bij elkaar over de vloer te komen. Maar toch is er vorm van competitie door de uitslagen na elke ronde terug te kijken op de daarvoor ingerichte website. Er zijn in D1 zo’n 10 verenigingen en 100 deelnemers aangemeld, verdeeld over de disciplines Luchtpistool (-Opgelegd) en Luchtgeweer (-Opgelegd).
De organisator van D4 is inmiddels in gesprek geweest met District 3 (West Nederland) om ook daar te polsen of er animo is voor een dergelijke competitie. Vandaar dan ook dat bij dezen gevraagd wordt of er animo is voor een Post Competitie in District 2 (Oost Nederland). Er is wat onderzoek aan vooraf gegaan, want het mag niet zo zijn dat er andere competities in het water vallen door deze "nieuwe" competitie.
Bij elke aangesloten vereniging dient één wedstrijdleider of contactpersoon aangesteld te worden voor het contact richting de competitieleider. Binnen elk district zal een competitie-hulp aangesteld worden die de gegevens van het betreffende district verzameld. Uiteindelijk zullen alle gegevens samenkomen bij de competitieleider van de originele Post League (D4) voor het totale landelijke overzicht. Doelstelling is om 8 ronden te schieten, maar er zullen hoogst waarschijnlijk wijzigingen komen wegens de ontwikkelende Corona regelgevingen. Kosten per schutter zijn €4,- voor junioren en €5,- vanaf senioren voor het volledige jaar 2021. Voor Teams inschrijvingen gelden geen aanvullende kosten. Regelementen zijn te vinden in het inschrijf- en scoreformulier, waarvan een voorbeeld is te vinden op de website onder de link.

Wil jullie D2 vereniging deelnemen aan een dergelijke competitie? Laat het dan weten op emailadres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. en geef naam vereniging, KNSA-verenigingscode, naam verenigingscontact en emailadres. Op 15 februari wordt de balans opgemaakt en zullen de inschrijfformulieren worden toegezonden via het opgegeven mailadres of via de website te downloaden zijn.
Er wordt nog gezocht naar een competitiehulp in District 2! Dus als hier animo voor is, dan horen wij dat natuurlijk ook graag.

Oorspronkelijke inschrijfdatum was 31 januari 2021. Echter zal door de variërende coronaregels dit worden opgeschoven. De eerste competitieronde tot 28 februari zal waarschijnlijk verschoven of geannuleerd worden tot 31 maart.
Geef jullie vereniging voorlopig op via een mailtje! sv Op de Korrel doet in ieder geval mee.