Het weekend van 1 en 2 juli stond binnen de luchtwapen sport in het teken van het evenement Schietsport Totaal. Georganiseerd door de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie op sportpark Valkenhuizen te Arnhem worden er meerdere Nederlandse Kampioenschappen verschoten en cursussen gegeven. De hoofdnummers voor schietsportvereniging Op de Korrel te Bemmel zijn de Nederlandse Kampioenschappen Luchtgeweer en Luchtpistool, waarvoor in elke categorie hoogste 30 geklasseerden op uitnodiging mogen deelnemen. Vanuit de Bemmelse vereniging hadden 10 schutters zich geplaatst.

Naast verschillende vrijwilligers die vanuit Bemmel afreisden om hun waardevolle steentje bij te dragen aan dit evenement, bijvoorbeeld bij de schotwaarderingen, score uitreikingen en het draaiende houden van de finale, kwamen er schutters uit in 6 categorieën.

Op de zaterdag schoten de junioren (tot 21jr.) en veteranen (vanaf 55jr). De junioren mochten als eerste aantreden, waarbij Kenji Valentijn en Jens de Vries zich geplaatst hadden in de categorie junioren B. Jens werd 9e in de wedstrijdserie, Kenji 4e. De acht beste schutters gaan naar de finale, waar Kenji uiteindelijk de 6e plaats na de zenuwslopende afvalrace wist te behalen.

Samen met Gido de Vries wisten deze junioren van Op de Korrel voor het NK teams, verschoten tijdens de LKK in Belfeld, een gouden medaille in de wacht te slepen. Het is enige tijd geleden dat er een junioren team voor de vereniging kon worden samengesteld, laat staan een medaille te behalen! Hier kunnen schutters, trainers en alle leden trots op zijn.

Ook werd er op de zaterdag door de veteranen geschoten, waarbij Richèl Rensen en Marco van Woudenberg zich geplaatst hadden. Richèl topte de lijst in de wedstrijdserie en werd in de finale 4e. Marco startte de finale vanaf een 6e plaats in de wedstrijdserie, maar mocht de bronzen medaille in ontvangst nemen.

Samen met Leny Huisman wisten zij voor de NK teams de titel van afgelopen jaar te prolongeren met zelfs 108 punten verschil op de nummer twee en hiermee kwam er een gouden team medaille naar Bemmel.

Voor Luchtpistool waren Frank Streng en Nick Vlasblom uitgenodigd, waarbij Frank in de categorie Veteranen Heren een 2e plaats wist te behalen in de wedstrijdserie. De finale wist hij op een 3e plaats te eindigen en behaalde een bronzen medaille. Nick schoot in de categorie Senioren Heren en behaalde hier een nette 11e positie met een mooie constante wedstrijdserie.

Bij de Luchtgeweer Senioren Dames verschenen Connie Zoetekouw, Stine Andersen en Ilse in ’t Groen aan de start, waarbij Stine op een 11e plaats eindigde en Connie op een mooie 18e. Ilse wist zich als 8e in de wedstrijd nipt te plaatsen voor de finale, waar ze uiteindelijk 7e werd.

De drie dames vormde samen een team en behaalde hiermee een 2e plaats tijdens de NK Teams.

Jasper Klomp mocht verschijnen in de categorie Luchtgeweer Senioren Heren, waar hij op een 2e plaats de wedstrijdserie afsloot. In de finale wist hij uiteindelijk op een 5e positie te eindigen.

Samen met Arno Brinkman en Mathijs Cornelissen behaalde het team een 3 plaats op slecht 0,7 punten achterstand naar de “runner-up” en mocht tijdens Schietsport Totaal een bronzen medaille in ontvangst nemen.

Alle uitslagen zijn de vinden via de website van de KNSA. Onderstaand de OdK schutters in cijfers.

Luchtgeweer Junioren B Heren

610.9; 2e

Finale 5e

Luchtpistool Heren