Bij sv. Op de Korrel te Bemmel wordt met kruisboog, luchtgeweer, -pistool en kleinkaliber (vuur-) wapens op 10 en 12 meter afstand geschoten. Maar de algemene 1,5m afstand is een extra maat waar alle schutters tegenwoordig mee geconfronteerd worden. Hoe wordt dit in een sportvereniging met gefixeerde schietport punten georganiseerd?
Het maximaal aantal aanwezigen binnen het verenigingsgebouw is natuurlijk één ding, waar een maandplanning voor is opgesteld zodat elk lid minimaal één maal per week zijn of haar sport en recreatiemoment krijgt. Maar als deze leden binnen het verenigingsgebouw aanwezig zijn, zal er nog steeds gekeken moeten worden naar het afstand houden. Een schietpunt fysiek opschuiven is namelijk geen optie. Vandaar ook dat de helft van de schietpunten zijn afgesloten voor gebruik. Voor sv. Op de Korrel geldt dat zij zich gelukkig mogen prijzen met een accommodatie die op de bovenverdieping 25 schietpunten heeft, één van de ruimste (lucht-) schietsport accommodaties van Nederland. Er kunnen dan ook 13 schutters tegelijk hun luchtwapen of kruisboog sport uitoefenen. De benedenverdieping heeft 8 schietpunten, waarbij regulier 4 schutters hun vuurwapen sport kunnen uitoefenen en met extra schermen kunnen deze banen zelfs alle 8 ingezet worden.
De kantine is anders ingedeeld, zodat er ruimere zit mogelijkheden zijn. Maar ook de dartsport diende een aanpassing te ondergaan, om aan de regels van de 1,5m te kunnen voldoen. De opstelling van normaal 3 dartbanen naast elkaar is herzien naar 2 door de middelste baan voorlopig af te sluiten. Het elektronische telsysteem, een mooie extra binnen de vereniging, sluit goed aan bij de opstelling van de twee dartbanen.
Onderstaand een aantal foto’s van o.a. de ruime “1,5m schietbanen”, die natuurlijk gewoon een lengte van 10m hebben. De schutters staan nu zelfs 2m uit elkaar.