Het is al even geleden, maar er kan niet voorbij gegaan worden aan het eerste grote evenement van SV. Op de Korrel in 2011, de 19e Internationale Pistoolnacht. Dit zou niet eerlijk zijn voor de 21 schutters uit Nederland, België en Duitsland die hun prestatie geleverd hebben, maar ook zeker niet voor de vrijwilligers die dit jaarlijkse evenement wederom tot een succes hebben weten te brengen.

Op vrijdag 7 januari werd door de voorzitter van de vereniging om  23:00u het openingsschot gedaan en op een revolutionaire wijze; de discipline opgelegd pistool. De voorzitter maakte er een net schot van waar hij de zaterdag ochtend nogmaals van kon genieten (zie foto’s). De wedstrijd die om 23:00u startte telt 750 schoten die verdeeld werden over 25 series van 30 schoten. Iedere schutter kon in zijn eigen tempo schieten binnen een gestelde maximum tijd en zo zijn of haar eigen tactiek bepalen. Halverwege de nacht hadden de vrijwilligers voor de inmiddels bekende macaroni gezorgd, zodat alle schutters weer wat op krachten konden komen voor de volgende series. Want na verloop van tijd slaat toch de vermoeidheid een beetje toe. En degene die deze vermoeidheid het beste de baas kan heeft een betere kans op de winnende eindscore! Ondanks dat er 750 schoten gelost worden voor ieders eindscore, kunnen de uiteindelijk resultaten nog erg dicht bij elkaar liggen. Zo scheelt het tussen positie 7  om en 8 maar één punt: 6567 om 6566. Ook tussen de andere posities waren er gedurende de hele nacht wisselingen van posities. Zo stond Theo Lamers van SV Op de Korrel Bemmel lange tijd op de leidende positie, maar passeerde Harco Groes hem na 17 series en gaf de leiding niet meer uit handen. Andersom stond de Belg Frank Eeckelaers van SV Het Loodje uit Mechelen een aantal series op positie 4, maar wist door goede eindseries toch de 2e plaats in handen te krijgen. Ook in de verdere posities waren er schutters zeer gewaagd aan elkaar, wat allemaal terug te zien is in de volledige uitslag, te vinden bij ‘Wedstrijduitslagen’. Naast Theo schoten er nog twee schutters van SV Op de Korrel mee, namelijk Bart Wolters die alle nachten nog mee geschoten heeft en eindigde met een score van 6359 op de 15e positie. Maar ook Arjen de Boer die voor het eerst mocht genieten van de ervaring die de pistoolnacht met zich mee brengt en eindigde met een score van 6099 op de 21e positie. Bij de twee Belgische dames van het deelnemers veld was er ook een hevige strijd, maar na 14 series was Jenny Baekelmans van MSV uit Mechelen niet meer in te halen. Zij haalde de eerste plaats voor Leen Keyen van SV Het Loodje.

De welbekende wisseltrofee die een jaartje bij Michaël Agemans, de winnaar van 2010, op de schouw had mogen staan werd op zaterdag ochtend overhandigd aan de overall winnaar van 2011, Harco Groes van HSV Hoogeveen.Tevens was er eremetaal voor de posities twee en drie, en kreeg elke schutter een aandenken in de vorm van een trofee waarin hun eerste wedstrijdschijf verwerkt werd. De Internationale Pistoolnacht van 2012 is nog ver van ons verwijderd, maar deze zal zeker een gedenkwaardig evenement worden; dit zal de 20e maal zijn dat de Pistoolnacht georganiseerd wordt. Tevens viert SV Op de Korrel Bemmel in 2012 haar 50e bestaansjaar, dus wordt er extra aandacht besteed aan de evenementen. Verdere foto’s en grotere formaten zijn te zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=XZT6S4SD, een webpagina van Frank Streng. Dank aan de schutters en vrijwilligers en tot ziens op de 20e Internationale Pistoolnacht in januari 2012.