Eindelijk kon er weer een Internationale Pistoolnacht plaatsvinden. Zonder dit evenement is een jaar bij schietsportvereniging niet compleet, maar er stonden geen gezondheidsregels meer in de weg om het evenement halt te roepen als de voorgaande twee edities. Helaas waren er wel wat ziekmeldingen, maar dat blijft in deze tijd van het jaar. Toch resulteerde de nacht in een spannende strijd, vooral rondom de posities 5 t/m 8.
De deelnemers konden niet wachten om van start te gaan op de vrijdag avond. Om 22.15u vond de loting van de baanindeling plaats, waarna de voorzitter het openingsschot deed en de schutters van start gingen.

Luchtpistool Vrijstaand
Het eerste uur is altijd even inkomen. Niet te hard van stapel, want het is dan nog een lange weg. Verrassend om te zien was dat de uiteindelijke podium schutters aanvingen met een exact gelijke score. Ze lieten elkaar daarna dan ook niet meer los. Bob stond zijn mannetje en wist na de eerste paar uur zijn positie niet meer uit handen te geven. Om de plaatsen 2 en 3 was het lange tijd spannend en Ben krabbelde flink op na een moeizame start. Hij ging in de eerste uren van positie 8 naar het gevecht om de 2e plaats. Helaas kon hij dit niet vasthouden en zakte terug tot net naast het podium. Halverwege de nacht was het podium achteraf duidelijk, namelijk Eric voor zilver en Marc-Phillip op de bronzen positie.
In de middenmoot was het ook aardig stuivertje wisselen, waar Bart met een kleine achterstand begon maar als doorgewinterde deelnemer boven kwam drijven en een stabiele wedstrijd schoot voor de 5e plaats. Vooral Tim en Lars lagen elkaar dwars, maar dat zal niet voor het eerst zijn als schutters van sv. Burgerwacht uit Nunspeet. De laatste schoten wist Tim net hoger te eindigen. In eerste instantie Mengde Hans zich ook in deze strijd, maar de laatste uren bleef hij nipt achter op de rest van dit groepje.
Brian van eigen vereniging was de laatste inschrijving in de week vooraf. Met wat minder schoten op zijn ervaring teller kwam hij aardig bij gaande de eerste nachtelijke uurtjes, wat de strijd met Jan nog aardig spannend maakte. Debby, als enige vrouwelijke deelnemers, schoot een mooie constante serie die gaande de nacht wat moeizamer verliep. Maar ieder heeft de slijtageslag doorstaan, wat een prestatie op zich is.

Luchtpistool Opgelegd
Bij de vier opgelegd schutters was de spanning voor de posities wat minder. Willem pakte de kop na de eerste schoten en gaf deze niet meer af. Joop kwam op zijn beurt langzaam richting de scores van Jeroen, maar het onderlinge verschil bleef in het tweede deel van de wedstrijd redelijk constant.
Menno sloot de lijst af, maar ook hier geldt dat de deelname een prestatie op zich is. Men schiet ondersteund, maar de ogen moet je zelf open houden en een foutje is ook bij opgelegd schieten snel gemaakt.

Rond 11.00u op de zaterdag vond de prijsuitreiking plaats onder het genot van een haringkje met uitjes, gesponsord door Toon Pouwels. Bob Linders mocht de Siefkes Financieel Advies wisselbokaal in ontvangst nemen, als overall winnaar. De podium winnaars ontvingen een flinke medaille, een eigen Op de Korrel ontwerp. Plaatsen 1 t/m 3 voor Luchtpistool Vrijstaand en plaatsen 1 en 2 voor Luchtpistool opgelegd.
Volledige uitslagen en scores zijn te vinden onder de link.
Foto's van het volledige evenement zijn gemaakt door Frank Streng en te vinden op zijn Flickr pagina.

v.l.n.r. Eric, Jeroen, Bob, Willem, Marc-Phillip.