Zaterdag 26 en zondag 27 september werden in Hoogeveen de Nederlandse Kampioenschappen Luchtwapens Opgelegd verschoten. Sv. Op de Korrel was van de partij met in totaal 8 schutters, verdeeld over 4 categorieën. En niet onverdienstelijk; er ging een gouden plak mee naar Bemmel.
Een eindje van huis, maar als je geselecteerd bent door middel van een goede Ranking score dan maakt de afstand niet uit. De opkomst werd echter wel deels bepaald door Corona perikelen, wat natuurlijk treurig is voor de organisatie en het evenement. Finales werden er niet geschoten. Daarbij komt dat er natuurlijk een deel van het seizoen niet geschoten kon worden in verenigingsverband, waardoor voor velen de trainingen een tijdje stil lagen.
De junioren Dennis, Nick en Kenji mochten op de zaterdag aantreden, waarbij het eerste setje uit kwam in de JuniorenC met respectievelijk een 7e en 8e plaats. Kenji was op score en leeftijd geselecteerd voor de JuniorenD, waar hij een 4e plaats wist te behalen.
Hans mocht aantreden bij de Luchtpistool veteranen, waar hij met constante series een 8e plaatst wist te behalen.
Bij de Luchtgeweer Veteranen verschenen de meeste deelnemers, waaronder dan ook 4 van Op de Korrel. Sjaak ging niet zo lekker en behaalde een 17e positie, waarbij Johan met 414,3 punten als 5e wist te eindigen. Joop werd 4e met 415,4 en maar 0,2 punten naast het podium. Ben schoot mooi constant in de eerste 3 series, maar net dat beetje extra in de laatste zorgde voor een 105,8 serie en een totaalscore van 419,9. Met 0,9 punt verschil wist hij dan ook de eerste plaats in de wacht te slepen.
Voor de uitslagen van het complete veld, zie de link naar de Hoogeveensche Schiet Vereniging (HSV) en de Eindstand NK Opgelegd 2020. Onderstaande foto’s zijn gemaakt door de trainer tijdens de jeugdwedstrijd.

Luchtgeweer Opgelegd Veteranen
1e, 419,9, Ben Huibers