Elst sept.2019 - Begin september bereikte het treurige nieuws de vereniging dat oudlid Ton Sonderen is komen te overlijden. Ton was lid van sv. Op de Korrel vanaf 1994, wanneer de kruisboog naar Bemmel haar weg gevonden had.
In 1994 vonden er ontwikkelingen plaats bij Schutterij St. Bavo te Angeren, waardoor er een aantal schutters op zoek gingen naar een andere vereniging. Samen met Mel Meeuwsen en een vijftal andere schutters kwam Ton Sonderen naar de Bemmelse vereniging, toen nog gesitueerd aan sportpark de Gouden Appel. Er werden destijds in samenwerking 13 kruisboogbanen gerealiseerd in het bestaande verenigingsgebouw van Op de Korrel, waardoor o.a. zelfs meer aanwas kwam voor deze discipline.
Ton kwam als lid en schutter o.a. uit in de wintercompetitie, maar ook individueel en in teamverband tijdens Nederlandse Kampioenschappen en nam deel aan de jaarlijkse uitwisselingen met de Belgische Bond. Daarnaast was hij bestuurder in de Gelderse Kruisboog Bond en een zeer bekende naam in de nationale kruisboog schietsport. Mede via zijn contacten zijn er in Bemmel verschillende Nederlandse Kampioenschapswedstrijden verschoten.
Afgelopen januari is er echter een noodgedwongen afsluiting gekomen aan zijn lidmaatschap bij de vereniging. Dit neemt echter niet weg dat er geen contact meer was tussen de leden en oud-leden. Wij zijn dan ook erg dankbaar voor zijn betrokkenheid bij de kruisboog schietsport en zeker bij de vereniging. Wij wensen familie, vrienden en bekenden dan ook heel veel sterkte toe bij zijn gemis.

Ton Sonderen, 4.4.1944 - 6.9.2019