Vrijdag op zaterdag nacht, 10 op 11 januari, werd bij schietsportvereniging Op de Korrel de Internationale Pistoolnacht gehouden. Van 23.00u tot 11.00u kwamen de schutters uit op de onderdelen Luchtpistool of Luchtpistool Opgelegd, tijdens deze 28e "Nacht van Bemmel". Met nieuwe deelnemers kan er ook een nieuwe winnaar opstaan, wat deze editie een feit was. Bob Linders wist de Siefkes-bokaal na 750 schoten op zijn naam te schrijven.
Een uitzonderlijke prestatie werd geleverd door Nederlands nummer twee van het afgelopen NK. Vanaf de eerste serie was er een voorsprong, al was dit maar één puntje. Dit werd de volledige nacht uitgebreid, door in elke serie een paar puntjes erbij te pakken. Van de 25 series wist hij 7 series boven de 280 van de maximale 300 punten te halen, met een top van zelfs 285 punten. En dat om 1uur ‘s nachts en na 120 schoten. Dit puntjes sprokkelen zorgde voor een verschil met de nummer 2 van 162 punten. Alwin Dekker, met een zilveren medaille uit 2019, had een spannende strijd met Con Hövelings die weet hoe de gouden medaille aanvoelt. Met maar 27 punten verschil op 750 schoten, lagen hun scores erg dicht bij elkaar. In het begin van de wedstrijd wist Alwin iets uit te lopen, maar Con kwam in de kleine uurtjes weer dichterbij. Hierdoor was het verschil rond 6uur slechts 9 punten. Uiteindelijk wist Alwin weer wat uit te lopen en het zilver veilig te stellen, vóór Con.
Wat verwijderd van het podium, lagen plaatsen 4 t/m 8 lagen redelijk dicht bij elkaar. Het was gaandeweg dan ook wat stuivertje wisselen door de deelnemers. Posities 10 en 11 waren heel erg aan elkaar gewaagd. Larissa Hövelings stond lange tijd 10e, maar had het zwaar in de laatste series van de zaterdag ochtend. Hierdoor verloor ze wat terrein op Remon Langezaal die haar in de laatste 2 series voorbij kwam en wist te winnen met één punt. Wel is Larissa geëindigd als beste dame van de wedstrijd en mocht hiervoor een prijs in ontvangst nemen.
Bij de Opgelegd schutters was de spanning wat minder dan de afgelopen edities, wat de prestatie verre van teniet doet. Willem Sterling zat zelfs even boven zijn eigen gouden score uit 2019 en wist uiteindelijk op de hoogste trede te eindigen voor Jeroen Oosthof en Ed v.d. Aardweg.
Naast de schutters, is de “Nacht van Bemmel” ook voor de vrijwilligers een hele prestatie. Ook zij zijn de vooravond, de volledige nacht en de late ochtend in de weer, om de wedstrijd voor de schutters mogelijk te maken. Zonder deze vrijwilligers is een dergelijke wedstrijd niet te bewerkstelligen. Het zelfde geldt voor sponsoring. Want een lekker visje in de nacht is niet alleen leuk en gezellig, maar het breekt net die spanning en motiveert voor de volgende serie. Grote dank dan ook aan Siefkes Financieel Advies als hoofdsponsor en Visspeciaalzaak Pouwels Nijmegen.

Onderstaand de uitslagen in een beknopt overzicht, maar onder de link de complete uitslagenlijst. Foto's zijn te vinden op de Flickr pagina van Frank Streng. De podiumfoto, met v.l.n.r.:
Alwin Dekker (LPH2), Larissa Hövelings (LPD1), Willem Sterling (LPO1), Bob Linders (LPH1) overall winnaar van de Siefkes-bokaal, Con Hövelings (LPH3).