De 22e Kruisboogmarathon van sv. Op de Korrel werd op zondag 18 september gewonnen door Gerrit Kijk in de Vegt. Vanaf serie 1 wist hij een voorsprong op te bouwen die hij tot het eind toe aanvulde. Alleen in serie 4 wist Geeuwke van der Heide één puntje in te lopen door de hoogste serie van de dag te evenaren; 399 punten van de maximale 400, ook door Gerrit geschoten. Uiteindelijk wist Gerrit met 2484 punten te winnen voor Geeuwke, en wel met 17 punten verschil. Maar in het begin van de wedstrijd ging de strijd tussen Gerrit en Jan van Wanrooij, die vanaf serie 3 op een derde positie terecht kwam en deze niet meer weg gaf.

Speciaal waren de 4e en 5e positie, want na serie 5 stonden Tjebbe Kersten en Wim Thüss gelijk. Door in de 6e en laatste serie een zelfde score neer te zetten, eindigde zij op een gezamenlijke 4e / 5e plaats met 2434 punten.
Eigen lid en organisator Bart Wolters wist een 6e positie vast te stellen, na wat duw- en trekwerk met de nummers 4 / 5 in de eerste 3 series. En eigen lid Jan Polman eindigde op een mooie 12e plaats met zijn 2e deelname aan deze slijtageslag.

Het was weer een zware maar toch leuke en gemoedelijke strijd om de Gerard Tap Wisseltrofee, met veel gezelligheid tussen de series en wat extra toeschouwers door de Nationale Sportweek en Sport Speed-date opening. Een bedankje richting de vrijwilligers en natuurlijk ook richting de deelnemers die het evenement zo leuk maken.

Via bijgaande link zijn de uitslagen van en standen per 2016 te bekijken in *.PDF formaat. Ook is er een link naar de volledige fotopagina op Facebook.

Uitslag 22e Kruisboogmarathon 2016

Foto's 2016