De Jeugdcompetitie van de KNSA (Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie) is op haar eind en dat betekend dat de Finaledag geschoten kan worden. Op 11 juni zullen de geplaatste schutters deelnemen voor de prijzen en sv. Op de Korrel te Bemmel mag deze dag wederom in samenwerking met KNSA en de Jeugdcompetitie vrijwilligers organiseren.
Deze finaledag is al meerdere malen bij OdK verschoten en ook dit jaar zal de ondersteuning weer het maximale bieden aan de KNSA, maar zeker aan de jonge deelnemers. Deze dag staat namelijk de toekomst op de baan en de jeugdige deelname moet gekoesterd worden. Dit neemt echter niet weg dat er naar de reglementen gekeken wordt en er zal dan ook een wapen- en kledingcontrole zijn. Het is immers een officiële finaledag, maar er zijn voldoende kenners aanwezig die uitleg kunnen geven wanneer wapen of kleding niet geheel aan de eisen voldoen en mee kunnen helpen de wedstrijd zo ontspannen mogelijk aan te kunnen vangen. Voor de deelnemers is zo'n dag is natuurlijk al spannend genoeg!

Het programma is overvol, maar de vrijwilligers zullen alles op alles zetten er voor de deelnemers een leuke dag van te maken. Het dagprogramma, zoals de finalisten deze vanuit de KNSA ontvangen hebben, is te vinden op de website van de KNSA. Er zal geschoten worden op elektronische banen van het merk Intarso, aangeleverd door Reflex Shooting, waarvoor kortere wedstrijdtijden gelden dan op "normale" kaartjes.

Verdere algemene informatie betreffende de KNSA Juniorencompetitie en de ranglijsten voor de verschillende disciplines zijn te vinden op de website van de KNSA. De (voorlopige) startlijsten zijn hier ook te vinden.

Kijk live mee met de schutters! Op de wedstrijddag zelf is er via de link live mee te kijken naar de resultaten.

Sv. Op de Korrel wenst alle jonge finalisten alvast veel succes en belangrijker; veel plezier op deze finaledag!